SEO staat dus eigenlijk voor het verbeteren van een website met als doel hogere posities te krijgen in de organische zoekresultaten van zoekmachines (Google). SEO is weer anders dan SEA (Search Engine Advertising). Het grote verschil is dat SEO geen geld kost en dus een duurzame manier is om meer bezoekers op de website te realiseren.
Om hoger te scoren in Google heb je SEO nodig. Met SEO probeer je om een website zo goed mogelijk naar boven te laten komen binnen de zoekresultaten. Daarvoor is helaas geen ‘vast’ trucje. Bij SEO dienen we zelf zo goed mogelijk rekening te houden met verschillende factoren die van invloed zijn op die score binnen Google. Er zijn diverse factoren die hierbij een rol spelen. Denk daarbij onder andere aan:
Door middel van een SEO en websitescan kunnen wij jou inzicht geven in de huidige vindbaarheid en positie van jouw website in Google. Door middel van een rapport laten we je zien op welke zoektermen jouw website momenteel gevonden wordt, hoe vaak men zoekt op deze keywords, hoe vaak er organisch verkeer (onbetaald) via deze keywords op de website komt, hoe hoog je in Google staat per keyword en wat de moeilijkheidsgraad is van de keywords. Nu vraag jij je misschien af, wat kan ik dan met deze informatie? Wij kunnen op basis hiervan kijken of er zoektermen zijn die voor jullie heel erg relevant zijn, maar waar je nu nog (te) weinig verkeer op krijgt (omdat je bijvoorbeeld pas op plek 10 in Google staat). Aan de Keyword Difficulty kunnen we zien hoe moeilijk het is om op die zoekterm te scoren. Dan kunnen we een advies geven hoe je de webpagina kunt optimaliseren (om hoger in Google te komen) of welke betaalde promotie nodig is om hier meer verkeer uit te halen (bijvoorbeeld inkoop backlinks of SEA advertenties).
SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel het adverteren in zoekmachines zoals Google. Afhankelijk van het type product of dienst dat jij aanbiedt, kan het van groot belang zijn dat jij goed gevonden wordt in Google. Organisch wordt het steeds moeilijker om hoog in Google te scoren. Daarom wordt SEA steeds meer ingezet. Het voordeel van SEA is dat je op voor jou relevante zoektermen helemaal bovenaan in Google getoond kan worden. Dit zal ervoor zorgen dat je veel meer bezoekers op je website krijgt.
Door middel van een intake willen we meer te weten komen over de doelstellingen van jouw bedrijf en je website. Verkoop je een product of dienst, wie is je doelgroep en wat is hun relatie met betrekking tot hetgeen je aanbiedt. We kijken naar de website-statistieken, het zoekgedrag van de doelgroep en kansrijke keywords.
Op basis van de intake maken we een campagnevoorstel met de advertentiegroepen die we gaan inrichten met bijbehorende keywords. Daarnaast geven we een advies over de maandelijkse advertentiekosten, de uren voor het goed inrichten van het account en het optimaliseren van de campagnes per maand.
Indien akkoord wordt het kanaal ingericht, stellen we de meetpunten in (welke conversies we willen meten, van advertentie tot acties op de website) en starten we de campagne. Maandelijks rapporteren we de resultaten en optimaliseren we de campagnes op basis van resultaten en doelstellingen.