Bijna Merkwaardig:
Website
Sental
Website
Kramer Kuiper
Visuele identiteit
Van Keulen
Filmproducties
Regius College
APP
RIJKE SCHOOLDAG APP
B2B LinkedIn campagnes
Ecorus
Website
SEW Energy
Podcast
Prommenz
Website
Jongejans Luchttechniek
Leadgeneratie
Hello's
165 jarig jubileum
Dunselman
RFH Sustainability Award
Royal Flora Holland
Communicatie & Strategie
Van Keulen

REBRANDING:

Boudewijn Hosmus

Strategie & Concepting

Gerealiseerd door:
“Nee schat, ik wil een Boudewijn.”

DE UITDAGING

Ambacht. Passie. Kwaliteit. Het klinkt mooi, maar je leest het op bijna alle websites van ‘maatwerk keuken / interieur’ bouwers. Hoe val je op in deze drukbezette markt waarbij iedereen voornamelijk foto’s van werkplaatsen en zaagmachines ziet?

RESULTAAT

  • Een opvallend creatief concept: “Nee schat, ik wil een Boudewijn.”
  • Een handgemaakt logo en compleet huisstijlhandboek.
  • Social campagnes met een bereik van bijna één miljoen.
  • Opvallende outdoor reclame, van busbestickering tot tuinborden.
  • Een volledig nieuwe, meetbare en conversiegerichte website.
  • Nieuwe opdrachten dankzij verbeterde online zichtbaarheid.

ONZE AANPAK

De kennismaking begon met een bezoek aan de showroom van Boudewijn Hosmus. De match bleek er te zijn, en de volgende match kwam eraan! Een tafeltennistoernooi bij Druktemaker (Team Boudewijn vs Druktemaker 1 - 0). Want elkaar echt leren kennen is de basis van onze aanpak. 

Daarna zijn we ons verder gaan verdiepen in de doelgroep. Wat beweegt en motiveert hen de investering te doen? Maar bovenal: hoe maken we een concept dat opvalt? Zo ontstond het creatieve concept: “Nee schat, ik wil een Boudewijn”. Een haakje dat je aan het denken zet, een glimlach oplevert en bovenal blijft plakken. Juist de dubbelzinnigheid werkt hier goed. De klant wil niet zomaar een nieuwe maatwerk keuken of interieur. Zij willen een Boudewijn! 

Dit bracht ons tot ons laatste advies: rebranding van ‘Boudewijn Hosmus’ naar ‘Boudewijn’. Op deze manier werken we aan een sterke merknaam die we regionaal en landelijk de komende jaren verder zullen positioneren. Dit geeft veel creatieve vrijheid. Zo bestel je voor dat gesprek met je partner over die nieuwe maatwerk keuken via de website eenvoudig een flesje BoudeWIJN. Maakt zo’n gesprek toch een stuk makkelijker en leuker.

Vanuit deze basis bouwden ook wij verder: een handgemaakt logo, precies zoals Boudewijn dat zelf ook zou doen. Daarna volgde een huisstijlhandboek met houttinten en herkenbaar roestbruin. Warmte, luxe en lef. We maakten social templates, draaiden online campagnes en plaatsten gigantische borden langs de snelweg. We creëerden een e-book om potentiële klanten kennis te laten maken met Boudewijn en ontwikkelden een compleet nieuwe website. Eentje die converteert en steeds beter vindbaar is. Alle interacties zijn volledig meetbaar door de inzet van Serverside Tracking. Zo verliezen we geen kansen. Een solide en creatieve basis dus. Want ook wij leveren maatwerk en bouwen graag aan een relatie voor het leven.

DE MIDDELEN

  • Creatief concept & merkstrategie
  • Logo & huisstijlhandboek
  • Social templates & online marketingcampagnes
  • Outdoor reclame
  • E-book & landingspagina
  • Nieuwe website
  • Fotografie

MEER Werk

Waar we trots op zijn

Project
Oplossing
Sector
Bekijken

Druktemaker

De Community

Een bureau dat al haar kennis gewoon met je deelt? Dat klinkt merkwaardig. En dat is het ook. Dus doen we dat tóch. Jij krijgt gratis toegang tot onze (kennis)community. Want delen is samen groeien en zo brengen we dit mooie vak naar een hoger niveau. Lees er alles over onze toffe kennisevents, pak dat mooie netwerk mee en kom via korte lijntjes direct met ons in gesprek. En stel ons vooral veel vragen! Vinden we leuk.

JA, GRATIS KENNIS KLINKT PRIMA!
DIT ZIJN DE EXPERTS:

Vertrouwd door deze merken

Werken met ons is een partnership. We zijn benaderbaar, transparant en werken op een directe manier met klanten samen.

Benieuwd naar

de kracht van Anders?

AI CASES
AI CASES