Le Marais heeft één simpel doel voor ogen: een statement maken met een iconische samenstelling aan merken. En wij helpen met het showcasen van de collecties in de online etalage. Dit doen wij door het versterken van een high-end branding en het vergroten van regionale zichtbaarheid. Maar vooral: het uitbreiden van een loyale entourage.
Als kledingwinkel presenteert Le Marais dé bon ton van verfijnde stijl. Het pand in het Stokstraatkwartier verweeft de allure van Parijs met het hart van Maastricht. Met duurzame, klassieke en kwalitatieve items weten ze de traditionele winkelervaring te overstijgen. En dat doen zij als een goed geoliede machine vol vakmanschap en persoonlijke aandacht. Al meer dan 20 jaar. Chapeau!
We belandden in de modewereld van Le Marais via onze eigen Druktemakker Thijs. Een rendez-vous met Tanja en Thomas onthulde kansen, kansen en nog meer kansen in online expansie. Dit resulteerde in een strategie met de focus op het versterken van de merkidentiteit, het vergroten van de regionale zichtbaarheid en de toepassing van het BITSER Model - dé bijbel van onze marketing gurus.
Onze designers en marketeers vertaalden Le Marais’ expertise naar een online magazine. Een editie vol modetrends, klantverhalen en impressies van de winkel. Slimme retargeting resulteerde in bijna 1000 downloads van het magazine. Het mooiste? Fashionista’s die hun e-mailadres achterlieten kwamen op een speciale mailinglijst. Deze lijst bleek een nét zo hoog openingspercentage te hebben als de bestaande ‘hoog betrokken’ lijst. Kortom: lauwe tot warme leads. En leidden tot een continue stroom van nieuwe klanten. Online én offline.
De najaarscampagne ‘Dress Like Le Marais’ riep alle modeliefhebbers op om de stijl van Le Marais te omarmen. We produceerden het creatief concept, tagline en de eerste visuals. Samen met het team van Le Marais en de lokale videohelden van Hout Video creëerden we een te gekke brandvideo. Een productie die gedurende het eindejaar in de hele regio Maastricht niet te missen was. Via alle geschikte kanalen verleiden we het publiek om een bezoek aan de winkel te brengen, het magazine te downloaden en direct een aankoop te doen. Van YouTube tot TikTok en Meta tot Google: onze Druktemakers gaan voor next-level zichtbaarheid!