Een perfecte match komt niet altijd vanzelf. Dit ontdekte Meerwerf Den Helder toen zij tegen de uitdaging aanliepen om nieuwe leerkrachten te werven. Een modern liefdesdrama in onderwijstermen, waarbij de scholen verlangden naar nieuw talent voor hun klaslokalen.
Meerwerf, dé stichting voor openbaar basisonderwijs in Den Helder, blinkt uit in burgerschap en sociale integratie. Elke Meerwerfschool zoekt actief verbinding met de wijk en de stad waarin we wonen, leven en leren. Door samen te werken met wijkpartners creëren zij een betekenisvolle leeromgeving en een sterke gemeenschap. Voor nu en in de toekomst.
Als matchmakers bedachten we een speeddating-concept met een onderwijstintje: Match met Meerwerf. We lanceerden een landingspagina waar geïnteresseerden een ‘kennismakingsdate’ konden regelen met hun potentiële nieuwe collega. Met posters, een opvallende logo, video’s en onze liefdespijlen gericht op de juiste doelgroep bloeide onze campagne op.
En toen gebeurde het onverwachte: de vonk sloeg over. Onze campagne bereikte zesduizend leerkrachten. Kennismakingsdates werden ingepland, resulterend in veertien nieuwe collega’s die hun plek vonden bij Meerwerf. De schoolleiding was in de wolken, de klaslokalen gevuld met nieuw talent. Het was een perfecte match. En ze leefden nog lang en gelukkig.