BITSER-model

De kracht van ons creatieve hoofdkwartier ligt in het begrijpen van jouw communicatiedoelen. Maar vooral deze doelen omzetten in meetbaar succes. Een van de modellen die wij daarbij inzetten is het BITSER-model. Dit model is een wetenschappelijk onderbouwde aanpak om effectief te communiceren.
LEES MEER
Toegankelijkheid
·
Citymarketing app
·
Drukwerk & signing
·
Vacaturebank matchmotor
·
Community platform
·
AR & 3D
·
AI
·
Podcast
·
Animatie
·
Livestream
·
Fotografie
·
Copywriting
·
Maatwerksoftware
·
App-ontwikkeling
·
Websites & webshops
·
Vormgeving & DTP
·
Wervingscampagnes
·
Campagnes & creatieve concepten
·
Adverteren social media
·
Social media content
·
Film & video
·
Logo & huisstijl
·
E-mailmarketing / funneling
·
Vindbaarheid in Google (SEO & SEA)
·
Communicatie strategie
·
Merkidentiteit
·
Wervingscampagnes
·
Websites & webshops
·
Vormgeving & DTP
·
Vindbaarheid in Google (SEO & SEA)
·
Vacaturebank matchmotor
·
Toegankelijkheid
·
Social media content
·
Podcast
·
Merkidentiteit
·
Maatwerksoftware
·
Logo & huisstijl
·
Livestream
·
Fotografie
·
Film & video
·
E-mailmarketing / funneling
·
Drukwerk & signing
·
Copywriting
·
Community platform
·
Communicatie strategie
·
Citymarketing app
·
Campagnes & creatieve concepten
·
App-ontwikkeling
·
Animatie
·
Adverteren social media
·
AR & 3D
·
AI
·

Druktemaker in den helder

Wat is het BITSER-model?

Het BITSER-model is een bewezen methode die ons helpt jouw communicatie- en marketingdoelen te behalen. Het model bestaat uit zes fases, die werken als traptreden. Elke trede is een belangrijke stap naar jouw einddoel. 

  1. Bekendheid (B)
  2. Imago (I)
  3. Traffic (T)
  4. Sale (S)
  5. Extra sale (E)
  6. Resell (R)


Stel je deze fases voor als een trap die jouw potentiële klant beklimt. Niemand begint zomaar bovenaan, maar onderaan bij de bekendheid. Vervolgens werken we samen om elke trede te beklimmen, totdat we bij het ultieme doel zijn: langdurige klantloyaliteit en ambassadeurschap. 

Waarom werken wij met het BITSER-model?

Succesvolle communicatie is gericht op resultaat. Om je doel te bereiken, moet je doelgroep door de fases van het BITSER-model gaan. Elke fase is een onmisbare schakel in het proces!

De trap

Zie het als een reis. De mensen die nog onderaan de trap staan, kennen jouw merk misschien nog niet. Ze staan ver van je af en hebben nog een lange weg te gaan. Anderen zijn al een stuk verder: ze overwegen je product, maar hebben nog niet de stap gezet om te kopen. Het is onze taak om iedereen op de juiste trede te plaatsen en hen stap voor stap verder te helpen.

Met het BITSER-model kunnen we doelgroepen effectief benaderen. Dit model helpt ons te bepalen waar de meeste mensen zich bevinden. En hier richten wij onze aandacht op. We geven niet alle treden evenveel aandacht, maar we focussen op de plekken waar jouw doelgroep zich het meeste bevindt. 

Wetenschappelijk onderbouwd

Het BITSER-model is niet zomaar een creatieve tool. Het is wetenschappelijk onderbouwd en wordt wereldwijd toegepast door duizenden bedrijven en organisaties. Sinds 2008 is het model door diverse Amerikaanse universiteiten en later ook in Europa door vier universiteiten in het European Master Program onder de loep genomen.


De zes treden van het BITSER-model

Laten we de zes treden van het BITSER-model stuk voor stuk doorlopen:

  1. Bekendheid (B)

Alles begint met bekendheid. Zonder bekendheid kun je niet verwachten dat mensen jouw merk herkennen. Hoe vaak heb jij iets gekocht van een merk waarvan je nog nooit had gehoord? Bekendheid is de eerste stap, de basis waarop de rest van de trap is gebouwd.

  1. Imago (I)

Imago gaat een stap verder. Het is niet genoeg dat mensen je kennen, maar ze moeten ook een positief beeld van je hebben. Dit is de trede waar we ervoor zorgen dat jouw doelgroep een goed gevoel krijgt bij jouw merk. Ze moeten je gaan willen, voordat ze verder kunnen gaan.

  1. Traffic (T)

Nu ze je willen, moeten ze in actie komen. Traffic staat voor elke vorm van interactie met jouw merk: een websitebezoek, afspraak of een telefoontje. Hier zorgen we ervoor dat jouw doelgroep in beweging komt en de volgende stap zet.

  1. Sale (S)

De sale is het moment waarop je doel wordt bereikt: een aankoop, handtekening of een toezegging. Maar hiermee stopt het niet. Dit is pas het begin van een langdurige relatie!

  1. Extra sale (E)

Een keer kopen is niet genoeg. De echte waarde ligt in herhaalde aankopen en blijvende betrokkenheid. Het is veel goedkoper om bestaande klanten te behouden dan om nieuwe te werven. En dat is precies waar deze trede om draait.

  1. Resell (R)

Het ultieme doel: klanten die zó tevreden zijn dat ze jouw merk actief aanbevelen aan anderen. Dit is het niveau van klantloyaliteit dat elke organisatie ambieert.


Aan de slag met het BITSER-model

Wil je zelf ervaren hoe het BITSER-model werkt? Wij bieden strategische sessies en kunnen een op maat gemaakt communicatieplan schrijven.

Daarnaast geven we BITSING trainingen, waarin we je alles over het model leren. Ontdek hoe je jouw doelgroep effectief kunt benaderen en hen helpt om elke trede van de trap te beklimmen. Laten we van jouw merk een succesverhaal maken!