Je identiteit moet natuurlijk ook terugkomen in alle uitingen naar buiten toe. Daarom is het van belang dat jouw visuele identiteit (jouw logo en huisstijl) past bij je merkidentiteit. We kunnen zorgen voor een finetuning van een bestaande huisstijl of een nieuwe huisstijl ontwikkelen.
We starten met een creatief-strategische intake waarin we je vooral een hoop vragen gaan stellen. Op die manier kunnen we tot de kern van jullie doelstellingen en drijfveren komen.
Vervolgens gaan wij aan de slag met de vertaling naar jullie missie, visie, kernwaarden, merkwaarden, gouden ei en tone of voice. Deze eerste opzet presenteren we aan jullie werkgroep, zodat we deze samen kunnen finetunen.
Na finetuning vertalen we de opgestelde onderdelen naar een brandstory en employer brandstory. Ook de brandstory en employer brandstory worden aan de werkgroep gepresenteerd.
Wanneer de werkgroep helemaal tevreden is, plannen we een participatie- / draagvlaksessie. Dit is een bijeenkomst waarin we medewerkers en eventuele stakeholders ook meenemen in de uitwerking. Tijdens deze interactieve sessie halen we input en feedback op, die verwerkt wordt in de uiteindelijke oplevering.
Daarna vindt de finetuning en oplevering plaats. Dit is een document waarin alle onderdelen gebundeld zijn.
Het vervolg hierna is verschillend per klant. Sommige klanten gaan zelf aan de slag met de merkidentiteit. Andere komen tot de conclusie dat de visuele merkidentiteit (logo en huisstijl) niet meer aansluit en dan pakken we de ontwikkeling hiervan op. Die bundelen we vervolgens in een huisstijlhandboek waar de merkidentiteit en visuele identiteit samen komt. Daarnaast is een logisch vervolg voor veel klanten het opstellen van een communicatieplan. Er wordt dan een plan van aanpak gemaakt hoe communicatie ervoor kan zorgen dat de opgestelde doelstellingen behaald worden.