Door goed na te denken over de doelstelling, jouw doelgroep en welk kanaal je ervoor gebruikt, valt er veel winst te behalen. Wist jij namelijk dat een advertentie met video het veel beter doet dan eentje met een statische afbeelding? En dat mensen die eindeloos door hun tijdlijn scrollen eerst naar de video of afbeelding kijken en pas wanneer die aanspreekt even stoppen om het bericht erbij te lezen? Daarom is het extra belangrijk om in die ene seconde op te vallen en de aandacht te pakken!
Omdat het model zeer goed helpt bij het succesvol communiceren gericht op resultaat. Om je doel te bereiken is het belangrijk dat alle fases (B: Bekendheid, I: Imago, T: Traffic, S: Sale, E: Extra sale, R: Resell) in communicatie worden doorlopen. Genoemde fases zijn de fases waar een potentiële klant altijd doorheen loopt in het beslissingsproces. Dit model gaat er ook vanuit dat deze fases als traptreden werken. Dat betekent concreet dat je niet aan mensen gaat verkopen (salesfase) als ze je niet eerst kennen (bekendheid), een goed beeld van je hebben / ze je willen (imago) en/of ze je een keer (persoonlijk) hebben gesproken, danwel iets van je hebben ontvangen. Het idee is dat je met slimme communicatie mensen die op zo'n traptrede staan elke keer een trede ‘omhoog’ brengt. Ook helpt het model te bepalen waar de aandacht in communicatie op gericht moet worden. Ben je bijvoorbeeld nog onvoldoende bekend, dan staan de meeste mensen in je potentiële doelgroep nog helemaal (voor) de B. Maar ben je wel al enigszins bekend, dan kan het zijn dat je vooral nog aan je imago moet werken! Het ultieme doel is mensen bovenaan de traptreden te krijgen: bij de R van Resell. Dit zijn de ambassadeurs van jouw merk die vervolgens weer vertellen over jouw organisatie (en dus zo weer bijdragen aan de B van Bekendheid).
We starten met een intake waarin we meer over jouw doelstellingen, doelgroep en product/dienst te weten willen komen.
We stellen een plan op via welke kanalen we de doelgroep gaan bereiken, welke strategie we daarop toepassen (vaak houden we het BITSER model hiervoor aan), wat voor soort berichten we gaan opstellen en wat het benodigde advertentiebudget is per maand.
Indien akkoord zullen we toegang vragen tot de social media kanalen en advertentieaccounts. We gaan aan de slag met de ontwikkeling van de content (teksten en bijbehorende video/afbeeldingen).
Indien de content akkoord is, worden de campagnes ingericht en ingesteld. Gedurende de campagneperiode worden de campagnes gemonitord en geoptimaliseerd op basis van de resultaten. Deze worden elke maand in een rapportage gedeeld. Op basis van de resultaten en jouw wensen sturen we de campagnes bij voor het optimale resultaat.