Het verbinden van werkgevers en werknemers. Maar vooral het arbeidstekort op Terschelling aanpakken. Dat waren de heldere doelstellingen van Terschellinger Ondernemers Vereniging en het Terschellinger Ondernemers Fonds. Samen met de lokale helden van het eiland sloegen zij de handen ineen om nieuw talent aan te trekken. Maar het talent ook vast te houden. Hoe? Niet met de standaard 9-tot-5, maar het 24/7 eilandgevoel!
Het aantrekken van vakmensen begint met een solid matchmaker. En die kreeg van ons een naam: TerschelLink, de link tussen werkgevers en werknemers. Vanuit deze naam ontstond een creatieve branding. Fris, zonnig en licht. Dit werd hét vertrekpunt voor de ontwikkeling van het online vacatureplatform. Gecodeerd, gecontroleerd én gelanceerd door onze eigen tech-wizards van zusterbedrijf BitPuma.
Waar de vacaturebank stond, gingen onze marketeers verder. Met een strategie waarbij we met beperkt budget maximale aandacht creëerden, lanceerden we de landelijke campagne ‘Proefwonen op Terschelling’. Het bracht de Ik Vertrek Vibe rechtstreeks naar het publiek: dé kans om te ervaren hoe het leven eruit zou zien op Terschelling. Deze campagne werd uitgeserveerd middels een persbericht, interviews, een winactie en campagnevideo. Dat laatste natuurlijk in samenwerking met onze video-collega’s van Kbaal.
Proefwonen op Terschelling zorgde voor landelijke persaandacht op onder andere Hart van Nederland en Dagblad van het Noorden. In het online medialandschap zorgde de oproep voor een bereik van meer dan 63.000 en 4390 websitebezoeken. Maar ook voor 176 volledige en serieuze inzendingen van potentiële eilandbewoners. Altijd op Terschelling willen wonen en werken? Dan is online vacatureplatform TerschelLink jouw ticket naar het eilandleven!