Omdat het model zeer goed helpt bij het succesvol communiceren gericht op resultaat. Om je doel te bereiken is het belangrijk dat alle fases (B: Bekendheid, I: Imago, T: Traffic, S: Sale, E: Extra sale, R: Resell) in communicatie worden doorlopen. Genoemde fases zijn de fases waar een potentiële klant altijd doorheen loopt in het beslissingsproces. Dit model gaat er ook vanuit dat deze fases als traptreden werken. Dat betekent concreet dat je niet aan mensen gaat verkopen (salesfase) als ze je niet eerst kennen (bekendheid), een goed beeld van je hebben / ze je willen (imago) en of ze je een keer (persoonlijk) hebben gesproken / dan wel iets van je hebben ontvangen. Het idee is dat je met slimme communicatie mensen die nu op een traptrede staan elke keer een trede ‘omhoog’ brengt. Ook helpt het model te bepalen waar je aandacht in communicatie op gericht moet worden. Ben je bijvoorbeeld nog onvoldoende bekend, dan staan de meeste mensen in je potentiële doelgroep nog helemaal (voor) de B. Maar ben je wel enigszins bekend, dan kan het zijn dat je vooral nog aan je imago moet werken. Het ultieme doel is mensen bovenaan de traptreden te krijgen: de R van Resell. Dit zijn je ambassadeurs die vervolgens weer vertellen over jouw organisatie (en dus zo weer bijdragen aan de B van Bekendheid).
We starten met een strategische intake waarin we je vooral een hoop vragen gaan stellen. Op die manier kunnen we tot de kern van jullie doelstellingen komen en komen we alles te weten over jullie doelgroep, product/dienst en huidige communicatie-inspanningen.
We zullen toegang vragen tot enkele kanalen (zoals de analytics van de website en search console) om een goede scan te kunnen maken.
Vervolgens gaan wij aan de slag met het opstellen van het communicatieplan.
De resultaten worden in een document opgeleverd, maar lichten we ook graag mondeling toe.
Afhankelijk van de next steps stemmen we een vervolg met elkaar af. Heb jij een communicatie team aan boord die zelf met de strategie aan de slag kan, dan geeft ons plan houvast. Heb je ons nog nodig om de next steps in te richten en/of enkele communicatie aspecten uit te voeren, dan maken we graag een voorstel voor het vervolgtraject!