Good to sea you again! ⛵
Good to sea you again! ⛵
Good to sea you again! ⛵
Good to sea you again! ⛵
Good to sea you again! ⛵
Good to sea you again! ⛵
Good to sea you again! ⛵
Good to sea you again! ⛵
Klant

Citymarketing Den Helder

Doel

Event promotie

Uitvoering

App & marketing

Website

saildenhelder.nl/

Website

saildenhelder.nl/

App & marketing Sail Den Helder 2023

Een landelijk evenement grootscheeps neerzetten. En ruim 200.000 bezoekers informeren, inspireren en navigeren. Dat waren onze ambities voor de 6e editie van Sail Den Helder dat samen met de Marinedagen in onze stad plaatsvond. Hoe bereik je het publiek zo snel mogelijk? En hoe breng je ze letterlijk in beweging? Door het creëren van een slimme social media strategie én het bouwen van een vloednieuwe app!

#
App-ontwikkeling
#
Adverteren social media
#
Communicatie strategie
#
Websites & webshops
#
Film & video
#
Copywriting
#
Vormgeving & DTP
#
Citymarketing app

3,5 miljoen social impressies

150.000 website bezoekers
200.000 bezoekers evenement

Sail Den Helder is met het decor van de internationale Tall Ships een van de grootste publieksevenementen van Nederland. Verankerd in de kern van het nautisch spektakel, staat hier een zee aan activiteiten op je te wachten. Met een indrukwekkende vloot, spetterende liveshows en een zilte zeebries brengen ze de havenstad tot leven. Kortom, een bezoek aan Sail Den Helder is een mast.

Sail Den Helder biedt de kans om onze stad en de noordkop in de spotlights te zetten. Voor de regio én voor toeristen. Maar we gingen veel verder. Niet alleen, maar met Citymarketing Den Helder. Terugkeer is het resultaat van memento’s, interactie en sterke binding. Om deze doelstelling te bereiken werden deze componenten aan elkaar geknoopt en een digitale strategie uitgewerkt. Met de ‘Dit is Den Helder’ applicatie in de hoofdrol, gebouwd door onze eigen app-divisie. Door relevante content te bieden, hebben we ruim 15.000 app-gebruikers gemotiveerd om een account aan te maken. En zorgden we met deze koers voor een top of mind positie. Niet alleen in de zomer, maar ook richting het najaar. 

Dankzij de app kunnen we nu en in de toekomst geanonimiseerde data verzamelen. En ook locatiegegevens over onze Helderse toeristen. Door middel van push notificaties en slimme automatiseringen houden we contact met de gebruikers. En verleiden we hen tot een Sea you Again Soon. Zo draagt deze Sail-app ineens bij aan de bredere doelstellingen van de stad. En daar zijn we trots op.

 

Maar wacht, er was meer creativiteit aan boord. We gingen in zee met Citymarketing en ondersteunden ze bij het produceren van een PR-strategie en het uitserveren van campagnes. Tijdens Sail Den Helder zorgden we onder andere voor de narrow casting op de LED-schermen, social media ondersteuning, fotografie en videoproducties. Onze Druktemakers bouwden de website met ruim 150.000 bezoekers. De socials draaiden op volle toeren en scoorden ruim 3,5 miljoen impressies. 

Meten is weten. Naast creatieve inspanningen, zijn onze Druktemakers bezig met het uitvoeren van een evaluatieonderzoek. De resultaten geven inzicht in de bezoekersbeleving en de economische impact op de stad. Dit onderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met de Erasmus Universiteit. 

Bekijk de video

Portfolio

No items found.

Meer werk