Een logo is niet tijdloos. Jouw organisatie groeit met de jaren en dat wil je ook uitstralen. Toch heeft je logo een bekendheid opgebouwd en deze herkenbaarheid wil je niet kwijtraken. Dan kan het opfrissen van het logo een oplossing zijn. Enkele kleine tweaks kunnen een moderner gevoel geven, zonder de herkenbaarheid van je merk kwijt te raken
Toch kan het ook voorkomen dat het logo en huisstijl helemaal niet meer passen bij wie je bent geworden als organisatie. Dit komt soms door een verandering van koers, doelgroep of dienstverlening. Het behouden van je naam maar veranderen van je uitstraling kan dan de perfecte oplossing zijn.
Dit kan een enkel woordmerk zijn, alleen een beeldmerk of een woordmerk in combinatie met een beeldmerk.
Deze worden vertaald naar een aantal huisstijlmock-ups, bijvoorbeeld: visitekaartje, briefpapier, flyer, social media template, etc.
Vaak worden het logo en de huisstijl vastgelegd in een brandbook. Dit document geeft duidelijke kaders met betrekking tot de toepassing van jouw logo en huisstijl. Hierin wordt vastgelegd hoe gebruik te maken van grafische elementen, beeld, typografie en copy in verschillende uitingsvormen.
Intake vragenlijst met betrekking tot je ideeën en wensen voor logo en huisstijl. In sommige gevallen zal de designer op basis van de briefing nog contact opnemen met verdiepende vragen.
Op basis van de briefing wordt een logo voorstel gedaan. Afhankelijk van de feedback wordt het logo aangepast en gefinetuned. Het logo wordt in alle gewenste vormen opgeleverd (JPEG, PNG en EPS).
Bij het logo wordt een passende huisstijl bedacht. Hierbij wordt gekeken naar lettertype, kleurcodes en grafische elementen. Indien gewenst wordt de huisstijl ook in verschillende vormen uitgewerkt (visitekaartje, briefpapier, flyer stramien, social media template, etc.).
Wanneer het ontwerp helemaal naar wens is, worden alle onderdelen opgeleverd en gebundeld in een huisstijlhandboek.