De toekomst begint in onze klas 🏫
De toekomst begint in onze klas 🏫
De toekomst begint in onze klas 🏫
De toekomst begint in onze klas 🏫
De toekomst begint in onze klas 🏫
De toekomst begint in onze klas 🏫
De toekomst begint in onze klas 🏫
De toekomst begint in onze klas 🏫
Klant

Meerwerf

Doel

(her)positioneren

Uitvoering

Identiteit

Website

meerwerf.nl

Website

meerwerf.nl

Meerwerf | Merkverhaal

Stichting Meerwerf bestaat uit 10 unieke basisscholen met 1 gemeenschappelijk doel: de kinderen van Den Helder opleiden tot toekomstbestendige wereldburgers. De Meerwerf Basisscholen zijn onlosmakelijk verbonden met de gemeente. Maar vooral met elkaar. Door het uitrollen van een nieuw merkidentiteit brachten we de scholen weer samen tot één overkoepelende organisatie.

#
Merkidentiteit
#
Logo & huisstijl
#
Communicatie-inrichting
#
Fotografie
#
Film & video
#
Adverteren social media
#
E-mailmarketing / funneling
#
Vindbaarheid in Google (SEO & SEA)
#
Vormgeving & DTP

Heldere positionering

sterke merkfundering
voor de toekomst

Meerwerf is de enige stichting voor openbaar basisonderwijs in Den Helder. Elke Meerwerfschool versterkt het burgerschap en sociale integratie door verbondenheid te zoeken met de wijk en stad waarin we wonen, leven en leren. Sharing is caring. Door samen te werken met wijkpartners creëren zij een betekenisvolle leeromgeving en een sterke gemeenschap. Voor nu en in de toekomst.

Elke Meerwerfschool en -klas is een unieke samenleving. Samen bouwen zij aan het Den Helder van de toekomst. Om deze verschillende identiteiten en leefomgevingen met elkaar te verenigen is een krachtige schakel nodig. Dit begint met een frisse wind en strategische herpositionering. Door het optuigen van een nieuwe merkidentiteit en huisstijl zorgden onze designers voor een visuele eenheid.

Betekenisvolle organisaties hebben een inspirerend merkverhaal. Dat verteld moet worden. Maar ook zichtbaar moet zijn. Hoe? Door het neerzetten van een sterke baseline. Vanuit dit vertrekpunt hebben wij een verfrissende nieuwe pay-off ontwikkeld: ‘De toekomst begint in onze klas’. Dé broedplaats voor onze toekomstbestendige wereldburgers.



De nieuwe merkidentiteit is vervolgens doorvertaald naar een strategisch communicatieplan dat zich o.a. richt op:

  • Naamsbekendheid & activatie van de doelgroep (potentiële ouders) --> door middel van social media campagnes en Google advertising zetten we Meerwerf op de Helderse kaart.
  • Werving van personeel --> Vanuit de tagline 'Meerwerf werft op meerwaarde. We zijn benieuwd naar die van jou' is een employer branding video gemaakt, een 'Werken bij' website gebouwd en zijn diverse campagnes uitgezet.

Bekijk de video

Portfolio

No items found.