Door de digitale gangpaden 🛒
Door de digitale gangpaden 🛒
Door de digitale gangpaden 🛒
Door de digitale gangpaden 🛒
Door de digitale gangpaden 🛒
Door de digitale gangpaden 🛒
Door de digitale gangpaden 🛒
Door de digitale gangpaden 🛒
Klant

Budget Food

Doel

Naamsbekendheid

Dienst

App & Marketing

Actieve gebruikers

75.000+

Actieve gebruikers

75.000+

App & marketing Budget Food

Budget Food zette tien jaar geleden haar eerste stappen in de digitale gangpaden. Wat ooit begon als een handjevol lokale winkels, is uitgegroeid tot dé ultieme prijsvechter in heel Nederland. En dat met één simpele missie: altijd de allergoedkoopste zijn. Maar de weg naar betaalbaarheid brengt de nodige uitdagingen met zich mee. Van slim inkopen tot het vinden van de perfecte locaties en het creëren van bekendheid. In dit avontuur hebben zij Druktemaker als een dynamische partner aan boord. Kortom, een team van creatieve stuiterballen met een overvloed aan grensverleggende ideeën.

#
Adverteren social media
#
App-ontwikkeling
#
E-mailmarketing / funneling
#
Social media content
#
Websites & webshops
#
Vormgeving & DTP
#
Campagnes & creatieve concepten

75.000

Actieve gebruikers
In de app

Elk kwartaal stappen we samen met het directieteam van Budget Food in de creatieve denktank. We sturen op duidelijke KPI’s: winkelbezoeken, transacties en de gemiddelde orderwaarde. Ruim 5 jaar geleden hebben we de absolute gamechanger ontwikkeld: de Budget Food app. Geen peperdure ontwikkelingen, maar slimme software waarmee we in no-time een experiment konden starten. Het doel? Minder afhankelijk zijn van sociale media, direct communiceren met de klanten van Budget Food en real-time push notificaties voor last-minute deals in de winkels mogelijk maken. Het resultaat was verbluffend: bijna 15.000 downloads in de eerste twee maanden, en nu meer dan 75.000 actieve gebruikers. 

Naast de app rollen we lokale advertentiecampagnes uit op platforms als Facebook, Instagram, TikTok en Google. Van creatieve retargeting tot like-lokkende concepten voor nieuwe winkelopeningen. We zorgen ervoor dat Budget Food altijd top-of-mind blijft bij hun doelgroep. Onze developers ontwikkelden een gloednieuwe website, met SEO als het geheime wapen. Even googelen op ‘goedkope boodschappen’ en je ziet Budget Food direct bovenaan. 

De cijfers vertellen het verhaal. Budget Food is niet alleen de onbetwiste koning van de goedkoopste boodschappen, maar ook een merk dat actief naar zijn klanten luistert. Onze app heeft een trouwe fanbase opgebouwd, en onze lokale campagnes? Die zijn de kers op de taart voor bekendheid en interactie. 

In overleg over het succes van de campagnes, heeft Budget Food de beslissing genomen om een eigen marketeer aan te nemen. Druktemaker neemt daarbij de specialistische en technische werkzaamheden op zich, terwijl we samen met deze marketingmaestro werken aan de verdere nationale bekendheid van Budget Food. Terwijl Nederlanders zich door de digitale gangpaden van Budget Food navigeren, blijven we met elke klik, scroll en keuze werken aan een digitale winkelbeleving die de verwachtingen overstijgt! 

Bekijk de video

Portfolio

No items found.

Meer werk