Het belang van merkidentiteit in je wervingsstrategie
De Open Dag, een belangrijk evenement dat jaarlijks op de communicatie-kalender staat. Voor veel scholen is dit hét moment om communicatie volop in te zetten. Er worden posters opgehangen, borden langs de weg gezet en social posts geplaatst met de boodschap: Kom langs!Belangrijke en praktische informatie, maar dit zegt niks over wie jij bent als school en waar je voor staat. Dat komen ze natuurlijk juist te weten tijdens jullie open dag. Maar dan moeten ze dus wel eerst langskomen…
Hoe zorg je er nou voor dat je doelgroep al vóór die open dag een goed beeld krijgt van wie je bent? En waarmee je al direct die eerste aanzet van interesse creëert?Druktemaker heeft een oplossing. Zij nemen je mee in hun strategische wervingsaanpak en het belang van een duidelijke merkidentiteit. Zij werven namelijk volgens het BITSER-model, een langetermijnstrategie. Het doel? Leerlingen (blijven) aantrekken die goed bij jouw school en onderwijs passen. Hen al vroeg nieuwsgierig maken naar jouw school en zo laagdrempelig kennis laten maken, om ze op de dag zelf vervolgens écht te overtuigen om zich in te schrijven.